Dags att ta tag i saker

Jag bestämde mig för en tid sen att det nu får vara nog. Det måste ske en förändring. 

Den här hösten är det dags. Att ta tag i saker. Som blivt uppskjutna i tio år eller en månad. 

Jag har gjort saker av olika kaliber. Ibland lämnat in kläder på kemtvätt. Ibland tagit bort en dum knöl mitt uppepå skallen. 

Under tiden har jag slutat färga håret. Är mitt i en process som handlar om att låta den riktiga färgen komma fram utan att se ut som ett pucko under tiden.

Det kostar på att ta tag i saker. Man behöver forska en del. Och be om hjälp med att tvätta håret. Ta bort stygn. Betala med pengar. Sova oroligt ibland. 

Men det är fantastiskt att få de där sakerna gjorda. Och inget har ännu varit värre än jag först trodde. Allt har hittills gått bättre än jag trott. 

Kan vara slut på just den grejen i morgon. Då är det dags för tandläkaren. En av de grejerna som ska betas av. Vi får se om det går bättre eller sämre än jag tänkt. 

En sak jag lärt mig är att det som känns jobbigt, ibland kan göras på ett helt annat sätt än man tänkt från början. Och på så vis bli lätt som en plätt. Om man tar sig tid att tänka om. Och använder sin smarthet. Som ibland hamnat underst i högen på grund av kaos. 

Jag har också lärt mig att mitt i allt man plötsligt fått för sig att göra för sin egen skull, så kan man råka glömma bort något annat och annan. Men om man säger förlåt så löser det sig. Det är inte värre än så. 

Det här är en bra höst. Lite läskig men väldigt befriande. 

Även om nervositeten ibland får en att må illa. 

Men det enda sättet att bli av med nått kan ibland vara att gå rakt in i det. 

Och det är ljuvligt att komma ut på andra sidan. 

Kommentera

