Lördag och morgon. 

Vi har en solig lördag framför oss. Ännu så länge har vi bara gjort oss i ordning, ätit frallor, druckit kaffe och mornat oss. 

Solen skiner som en galning, hösten är vacker och jag har slutat att få en chock när jag tittar mig i spegeln. Jag har vant mig vid att vara blond. På väg att bli grå. 

En vecka och tre dagar som blond. Först var det som att ha peruk. Eller någon annans hår. Som ett fotomontage. Men nu har vi vant oss vid varandra. Och börjar trivas ihop. Lite smått. Men det är bara en fas. Ett steg i att sluta färga håret. Utan att behöva ha gräslig utväxt. 

Idag ska vi handla möbel Vittsjö, köpa paket till kommande födis, hälsa på vänner, bjuda på fika och bjudas på middag. 

Imorgon är det födelsedagskalas. Hos svärmor. 

Det går i ett det här livet. Jag hinner nästan med. 

Våra adventsljusstakar från förr kommer att se ut som små fisar ivåra  nya stora fönster. Och var ska julgranen stå? En stjärna eller två i vardagsrummet? 

Och kommer Bob Dylan att ta emot sitt pris personligen?

Och imorgon måste jag sy ett fodral. 

Kommentera

