Sockorna

Nån i närheten frågade om jag kunde sticka ett par raggsockor till honom. På grund av svaghet för personen sa jag ”ja” utan att tänka efter.

För om jag hade tänkt efter hade jag sagt ”nej”.

Jag borde inte tänka efter så mycket.

För då finns det risk för att jag säger ”nej”.

Men jag sa ”ja”. Och svor lite över hälarna.

Jag fick ett förslag på mönster. Och ett på garn. Köpte två nystan Silver Fox 602 och två nystan Forest 650.

Sen satte jag igång.

Ja, jag säger inte att de blev perfekta, men jag har sett en bild på när beställaren har dem på sig och då var de så gott som perfekta.

Jag vill gärna göra fler par. Men då med lite tjockare garn. Ska se om jag hittar nått lämpligt.

Kommentera

