Teamtrip till Göteborg

I mitten av november åkte jag och min avdelning på jobbet till Göteborg för att umgås, ha konferens, lära oss om nya produkter, titta på vårt nya showroom och ha kul.

Jag kan inte visa så många bilder från detta eftersom jag inte vill vräka ut varken mitt jobb eller mina kollegor på nätet. Jag jobbar verkligen inte med något hemligt, men jag väljer ju att vara hemlig när det kommer till detta. Så det är därför.

Men här är i alla fall lite bilder och grejer från helgen.

Vi bodde på Clarion Hotel Post. Ett hotell jag bott på tidigare, privat. Den gången tyckte jag att hotellet var för stort, för opersonligt och för… ja… för mycket folk. Det var kö till precis allt. Men nu verkade det som att hotellet lärt sig att ta hand om alla människor för nu kändes det precis tvärt om. Jag vill absolut komma tillbaka dit och bo där privat. Igen. Så bra när man åker tåg också. Bara några kliv över vägen så är man framme.

Jag fick rum 6046. Ett fint litet rum med utsikt mot innergården.

Första dagen, på fredagen, hade vi möte och babblade och hade trevligt. Lunch på Restaurang Nonna (har varit där förut, väldigt bra ställe!), teambuilding, trivsel och massa annat.

På kvällen besökte vi Restaurang Brasa och det ska jag säga dig, att det var ett av de bästa ställen jag varit på. En brasiliansk restaurang med otroligt god mat. Mycket kött och ett kul upplägg. Vi åt av deras Rodizio. Vilket betyder att man själv plockar alla tillbehör (potatis, ris, bönor, oliver, ostar, såser…) från ett buffébord och så kommer de och serverar köttet vid bordet. Det var alla möjliga sorters kött och man fick äta hur mycket man ville. Jag åt oxfilé tills jag nästan skämdes. Men bara nästan.

På lördagen hade vi lite utomhusplaner som vi helt fick ställa in på grund av fasansfullt dåligt väder. Det regnade åt alla håll och stormade. Så vi gick en sväng på Universeum och hade trevligt där i några timmar.

Jag har varit där förut, men tyckte det var trevligt ändå. Men kanske bästa var när vår norska chef fick frispel inne deras fina butik och köpte småsaker till barnbarnets julkalender, sprang omkring som en virvelvind och ropade att allt var så billigt, så billigt. Ja, det tycker man nog när man kommer från Norge.

På lördagskvällen var vi på Trädgårn och såg Niklas Strömstedt.

Jag har alltid gillar Niklas. För mig känns han som en ballad-kille och därför tänkte jag att hans show skulle vara lite balladig. Men jäklar vad fel jag hade. Han rockade röven av oss alla. Och vår norska chef som trodde att vi skulle gå på stand up (det var inte hon som planerat och bokat resan) blev otroligt överraskad och helt frälst.

Maten som serverades överraskade oss väldiga.

MENY

Förrättstallrik

Förrättstallriken innehåller följande tre smårätter:
Räkcocktail med Rhode Islandsås, Cheviche på pilgrimsmussla och hummer Caesarsallad med
krutong och lagrad parmesan

Varmrätt

80-tal – Helstekt oxfilé Provencale med rödvinssås, vitlökssmör, grillad tomat och sauterade haricots
verts, serveras med råstekt potatis

90-tal – Citron och chevrérisotto med fin olivolja och lagrad parmesan

2000-tal – Tonfisk Nicoise med pocherat ägg & confiterad tomat

Desserttallrik

Desserttallriken innehåller följande tre smårätter:
After eightpäron, Gino, Crème Brûlée

Jag valde 80-talet och säkrade därmed mitt oxfilé-intag för resten av livet som grädde på moset efter middagen kvällen innan.

Bilderna på maten blev väldigt fula och gula, men jag vill ändå visa. Det var så himla trevligt och gott. Och kul att få flera små-förrätter och flera små-efterrätter. Kul grej. Så vill jag göra hemma någon gång.

Showen var ösig, fin, kul och glittrig. En väldig överraskning för mig var att Rakel Wärmländer var med som sidekick och var en del av showen. Väldigt duktig och kul!

Roligt att man kan gå och kolla på en artist man gillar och ändå blir så glatt överraskad över hur otroligt bra det är.

Heja Niklas, Rakel och alla de andra. Sanslöst bra show. Och väldigt kul helg. Jag har trevliga och roliga kollegor. Det är jag väldigt glad och tacksam för.

One thought on “Teamtrip till Göteborg

  1. Ser fint ut!
    Jag tycker Post växlar väldigt i att vara bra eller dåligt… Nu har jag iofs aldrig varit där privat, men väldigt många gånger i jobbsammanhang…

    Kram!

Kommentera

