Bröllopsdag

Vi tycker att det är viktigt att fira. Särskilt oss själva. Därför firade vi vår bröllopsdag ordentligt även i år. Bröllopsdag nummer 11. Fantastiskt.

Vi gillar traditioner och att upprepa oss, så vi drog till Kosta. Ett säkert kort. Vi vet vad vi kan förvänta oss och vet att vi kommer att få det otroligt bra.

Så även i år. Fantastiskt.

I år fick vi rum 105. Åsa Jungnelius korridor.

Det har hänt mycket nytt i Kosta den senaste tiden. Det byggs ut och öppnas nytt. Det tycker vi stammisar är kul. Förstås. Bland annat så har ju Edin Dzemat öppnat ett brasseri där. Vi åt dock inte hos honom men vi såg hans buckla från Kockarnas Kamp och spanade in honom när han signerade sina kokböcker i bokaffären.

På fredagskvällen åt vi julbord som var så gott så man nästan tuppade av.

På lördagen åt vi middag i glasbaren.

Vi handlade inte nämnvärt mycket. Men vi gick förstås och tittade en massa i de fina affärerna som finns.

Trots allt det goda och trots allt det fina som affärerna erbjuder så var det ändå årets julmarknad som imponerade mest på mig. Jag hade ingen aning om att de hade utvecklat den så otroligt mycket. Förr om åren så har det varit mysigt med många fina stånd och eldar och ljus i alla träd och så vidare, men i år hade de verkligen slagit på stort och byggt som en hel vintervärd. Med låtsassnö och en massa fint. Jag hade kunnat gå där inne i evigheter. Så otroligt mysigt och fint gjort. Hoppas verkligen att de fortsätter med detta även nästa år.

En otroligt fin helg. Det är ett väldigt trevligt ställe det där. Jag längtar redan tills vi ska dit igen. Hoppas att det kan bli snart!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Vi har varit i Kosta förut som sagt. Och jag vet att det finns många som uppskattar att jag visar rum jag eller vi har bott på och skriver vilket rumsnummer det är. Så här kommer en liten sammanställning över rum jag bott på i Kosta. Särskilt för dig som uppskattar det. Kram.

Rum 209 – januari 2011- Ulrica Hydman Vallien
Rum 109 – juli 2012 – Åsa Jungnelius
Rum 120 – december 2012 – Kjell Engman
Rum 210 – juli 2013 – Ulrica Hydman Vallien
Rum 209 – december (julen) 2013 (samma som jan -11) – Ulrica Hydman Vallien
Rum 129 – december 2014 – Kjell Engman
Rum 107 – april 2015 (påsk) – Åsa Jungnelius
Rum 211 – december 2015 – Ulrica Hydman Vallien
Rum 208 – juli 2016 (ej bloggat om) – Ulrica Hydman Vallien
Rum 105 – december 2016 (det här inlägget) – Åsa Jungnelius

3 thoughts on “Bröllopsdag

  1. Tack för detta inlägg och för din summering över rummen! Så roligt att läsa – och inspirerande. Vi har ännu inte kommit iväg till Kosta men det står på ‘the bucket list’…. En dag, en dag… 🙂

  2. Tack för detta inlägg och för din summering över rummen! Så roligt att läsa – och inspirerande. Vi har ännu inte kommit iväg till Kosta men det står på ‘the bucket list’…. En dag, en dag…🙂

  3. Kosta är ju så fint! Alldeles för länge sedan vi var där nu och ni har en så fin tradition ❤️
    Julmarknaden verkar vara precis det jag söker och för mig allt det Liseberg inte är…
    ska lägga in en påminnelse till mig själv om att önska mig en Kosta-resa nästa födelsedag.
    Kram

Kommentera

