Återvinning

Det är ju modernt med återvinning.

Därför kör jag idag en liten återblick. På saker jag pysslat och sysslat med förr. I sant jultema.

Är du med? Häng med nu vettja.

Först ut är mitt favoritvirkprojekt. Genom alla tider. Det finaste jag har gjort om man frågar mig själv. The krubba.

Tog mig ungefär ett år att göra. Jag tror att jag gjorde en figur i månaden. För smått och för pilligt för mig, men jag härdade ut. Och jag älskar dem.
Här kan du köpa mönstret.

En annan grej som blev fin är lussebullskransen. Jag har ingen bild på den monterad, för det var fler än jag som var inblandade. Jag satte inte ihop den. Men jag tyckte lussebullarna blev fina och de var roliga att göra.

Och för att inte tala om lucian som har flyttat till Arkansas. Jösses. Hon var ljuvlig att göra.

Ett helt annat sorts pyssel var Ernsts stubbe. Som har ändrat form genom åren eftersom den torkat. Men är lika fin nu som då.

Jag har även gjort små märkliga granar av lera…

cakepops och polkamaränger

… och så har jag önskat mig en väska i sjuhundra år. Som jag fortfarande inte har fått. Mest för att jag inte ens har berättat för Tomten att jag önskar mig den. Och även för att jag inte tror på Tomten riktigt. Plus att jag typ är ett pucko som inte bara tar plånkan och drar till en affär och köper en.

2 thoughts on “Återvinning

Kommentera

