Knäck 2.0

Jag älskar knäck. Alltså inte älskar som i ”jag tycker knäck är väldigt gott”. Utan jag älskar knäck som i ”Jag kan äta den direkt från kastrullen med sked”.

Den ska inte ha nötter i sig. För jag tycker att det blir skräpigt i munnen. Jag vill inte ha någon himla nöt i som stökar till det och förstör när jag njuter av min knäck.

Den ska vara lite hård först men sen bli mjuk så att den går att tugga.

Och det ska finnas rikliga mängder av den.

Funderar på att göra knäcken i bullformar i framtiden. Känns som en rimlig och lagom storlek.

Men i det här huset gör vi sen 2013 alltid knäck på Ernsts sätt. För vi gillar Ernst. Och gör som han säger. Det brukar bli bra.

Så vi har messmör i. Och lakrits.

Här kan du läsa om när vi gjorde den första gången. Och se små bilder. Och här hittar du originalreceptet.

Vi gav bort en liten burk med knäck i i lördags till våra vänner. Men bara en liten burk. Herre jösses, det finns gränser för hur snäll jag är. Jag ger väl inte bort alltihop heller.

Kommentera

