Juldrömmar

Först och främst.

Grattis kära lillasyster på födelsedagen. Tråkigt att vi inte kan vara med och fira, men du ska inte gå lottlös. Nä, sanna mina ord. Håll bara ut.

Så.

Nu så.

Jag har bakat drömmar. Igen. Och du som hängt med ett tag vet ju att det är mitt paradbak. Att jag kämpade rätt länge för att hitta rätt recept. Men att jag fixade det till slut. Men att jag nu kan baka dem i sömnen. Ungefär.

Och så hörde jag talas om saffransdrömmar. Och pinkade nästan på mig av upphetsning.

Men jag lät mig inte luras av något nytt recept utan tänkte att jag tar mitt vanliga och lägger till ett paket saffran.

Och lägg ägg. Så goda! Jag pinkade typ ner mig igen.

Detta blir från och med nu en tradition. Kanske byter jag ut lussebullarna mot dessa. Kanske byter jag ut sillen mot dem. Kanske byter jag ut allt i hela världen och bara lever med mig själv och en burk med saffransdrömmar i framtiden.

Eller nu gick jag för långt.

Men fatta. Asgoda. ASGODA!!

PS! En hemlighet. Jag väger alla mina kakbitar. Så att alla kakor ska bli lika stora. För mig är sånt viktigt. Jag är förmodligen sjuk i huvudet. Men det är viktigt. För mig. DS!

One thought on “Juldrömmar

  1. Inte sjuk, bara klok!
    Det låter ju gudomligt gott o jag tänker att dy får gärna påminna mig i november eller så om kakorna. För jag hann inte med den här julen.

Kommentera

