2017

Det är nytt år snart. 

Egentligen betyder det ju mest att vi byter almanacka. Och att vi kommer att fylla ett år äldre. Om vi har tur. 

Men jag tycker att avslut och nystart känns lite härligt i huvudet. Och det passar så bra när det är nyår. Lämpligt. 

Jag har inte så många tankar om 2017. Mer än att mycket ska fortsätta. Och att jag måste hitta lugnet. 

Men jag tror inte att lugnet finns i soffan eller i en fåtölj. Jag tror jag måste gräva lite djupare. 

Det hjälper inte alltid att bara blunda. I alla fall inte om det röriga sitter på insidan. 

En nyårsafton gjorde vi den där post it-lapps grejen. Skrev ner en sak i taget som vi önskade oss nästa år. Kanske 20 lappar var. Sen valde vi ut de fem viktigaste (var) och såg till att förverkliga dem. 

Det blev gjort och det blev bra. 

  • Åka till Gotland
  • Blogga mer
  • Bygga något Ernstigt
  • Lära mig texten till Eldkvarns Fulla för kärlekens skull

Borde inte vara omöjligt. 

Men jag ska också göra något svårt. Jag vet ännu inte vad. Men en utmaning. 

Hur tänker du vid nyår? Är natten mellan det nya och gamla året som vilken natt som helst i oktober eller en tråkig vecka i maj? Eller tänker du också att Nu så, nu händer det. Det är nu det blir andra bullar…”?

One thought on “2017

  1. Smart det där med lapparna! Tönka till och välja ut. Tror det är viktigt att välja några saker så att det blir realistiskt och uppnåbart.

    Jag reflekterar ganska ofta men extra mycket nu i mellandagarna och inför det nya året. Jag brukar inte riktigt ge nyårslöften, men ändå reflektera lite. Jag vet ganska (eller väldigt) väl på vad jag skulle vilja förändra. Men ja, det är så mycket som ska klaffa.

    Kram!

Kommentera

