Lite yta

Jag har nästan aldrig fått någon elak kommentar via nätet. Ingen har skrivit nått elakt i min blogg eller i ett mail eller nått sånt. Jag har däremot fått en del klagomål. Där läsare hört av sig och tyckt och tänkt. Jag har t ex fått höra att jag har blivit tråkig. Att jag var roligare förr. Och det stämmer. Det känner jag själv. Dock vet jag inte om den som skrev det verkligen behöver höra av sig och säga det. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med informationen.

En annan gång, för väldigt länge sen, var det en som sa att min hemsida (Jo, då var det en dagbok på en hemsida. Då visste man inte vad blogg var.) var ytlig och mest full av smink.

Jag vet inte när jag skrev om smink senast. Så jag känner att det är dags. Jag måste ju leva upp till ryktet.

Här kommer nått ytligt.

Jag vill helt enkelt tipsa om ett nagellack. Som är väldigt bra. Ganska dyrt men väl värda sina kronor.

Det började med att jag fick tre i present. Och sen köpte jag till ett till. När någon nätshop hade 25% på allt smink. Då slog jag till.

Dagens ytliga tips är nagellacken från Smith and Cult.

Smith & Cult har en 8 Free-formula, vilket innebär att de är tillverkade utan dietylftalat, toluen, formaldehyd, formaldehyd-harts, kamfer, xylen, etyl tosylamide eller trifenyl fosfat.

Jag har aldrig varit med om ett lack som sitter så länge. Och jag har aldrig varit med om så snygga flaskor tidigare. Man vill ha dem framme. Man vill visa upp dem. Hänga dem runt halsen.

Gråbrunt – Doe my dear
Guldglitter – Shattered souls
Baslack – Base of everything
Mörkrött – Lovers creep

Nej det här får jag inte betalt för. Men det trodde du nog inte heller.

One thought on “Lite yta

  1. Jag har aldrig förstått det där med negativa kommentarer. Eller jag tänker ju att man ska säga något snällt eller inget alls. Och om någon tycker du är tråkig och är humorbefriad så kan ju människan bara klicka bort. Sluta läs, försvinna liksom. Då finns det ju andra bloggar eller inga alls.

    Nåväl, nagellacket… verkligen fina flaskor. Jag har ju följt ditt tips innan så jag får kanske öbska mig av tomten.
    Ha en fin fredag o helg! ❤️
    Kram!

Kommentera

