Magisk julodling

För ett tag sen fick jag se en kul grej på Insta. Det var kontot @tipsochtrix_ (Finns även på nätet) som tipsade om en magisk sak man kan ge bort i present.

Man behöver magisk jord, ett magiskt frö och ett glas.

Mottagaren häller jorden i ett glas, planterar fröet och väntar. En dag eller en vecka. Kan vara lite olika. Och plötsligt växer det upp en chokladtomte. Som från ingenstans.

Eller vad skriver jag nu? Från fröet menar jag!

Den magiska jorden bestod i mitt fall av socker, strössel och paljetter. Fröet är en smarties som jag stoppade i en förpackning som jag fått plasthandskar i när jag köpt hårfärg. Tomtarna gav jag i hemlighet till föräldrarna. Barnen fick inte veta vad som kommer att växa upp. ”Det kommer att växa upp något magiskt” sa vi bara.

Barnen fick sen lova att skicka bilder på magiken till oss.

Instruktioner hängde vi på påsarna. Så att de skulle veta hur de skulle göra. Och vi la även till ”Vattna inte”. Ty jag tror inte att det växer upp tomtar ur sockersoppa.

Tack Tips & Trix för den roliga idén.

One thought on “Magisk julodling

Kommentera

