Helt vanlig brunsås

Jag gillar att laga mat. Och att prova nya grejer.

Jag fick syn på ett recept på kyckling. Som man skulle steka och sen göra en sås till. Som en sorts gryta. I såsen skulle man ha julmust. Grädde. Kycklingfond. Och ingefära. Och lite sånt.

Jag var sjukt pepp inför detta. Tänkte att detta måste ju bli fantastiskt.

Och så smakade det bara helt vanlig brunsås.

Nä, det här blev jag besviken på. Därför tänker jag inte ens länka.

Det var gott. Men jag trodde att jag skulle få en trilla baklänges-feeling.

Det fick jag inte.

Men ändå, gillar du brunsås – häll i julmust i såsen.

Kommentera

