Nått att önska mig

Det är svårt det där med att önska sig. Tycker jag. Jag vill ju snarare rensa än packa upp nytt. Och det händer inte så ofta längre att jag känner att jag behöver, vill eller måste ha något. Det kan vara någon bok, nått nagellack eller sånt. Och kläder ibland för att jag typ måste.

Därför är det svårt när någon frågar vad jag vill ha. För jag har det jag behöver. Och (mycket) mer därtill.

Men då kom jag på det härom dagen. När jag för tusende gången tappade hälften av grejerna när jag klev ur bilen. Virade in handväskans rem i den lilla väskan till matlådan. Och så mobiltelefonsladden och säkerhetsbältet.

En ryggsäck! Jag behöver en ryggsäck. I den ska jag ha plånbok, grejer, matlådor och ibland ett paraply.

Det här är vad jag har hittat. Jag önskar mig alla. Vet inte vilken jag vill ha mest. Kånken kanske. Eller någon från Herschel.

Har du rygga? Hur ser den ut?

Svart retrosäck från Lager 157.
Orange Kånken från Fjällräven.
Grå rygga från Herschel.
Beige härlighet från Herschel.
Rosa dröm från Cath Kidston.
Sportig väska från Nike.

3 thoughts on “Nått att önska mig

Kommentera

