Ge bort något omtänksamt

Jag vill inte ta glädjen ifrån någon. Jag vill att alla ska få njuta av julen. Alla som vill fira den alltså. De som inte vill fira jul hoppas jag njuter av att just låta bli. Av vilken anledning det än må vara.

Men vi måste skänka en tanke till dem som inte har kylen full med sylta och sill. Och som aldrig sett en julklapp.

Vi ägnar en tanke och hjälper till så gott vi kan tycker jag. Det hör till. Så gör man.

Allra helst i jultider.

Och är du som jag, ute i sista sekunden i år, så kommer här några finfina tips på julklappar. Jag vet precis vilket av detta jag kommer att ge bort.

Må du få julfrid. Och knäck.

Nu njuter vi. Okej?

Ha en förträfflig dan före dopparedan.

 

Flyktingpaket via Unicef.
Vaccinpaket via Unicef.
Kycklingar via Läkarmissionen.
Fotboll och hopprep via Barnmissionen.

Armband från Childhood
Ingenting från Rädda Barnen
Klistermärken från Amnesty
Almanacka från Wold Animal Protection
Armband från Plan

One thought on “Ge bort något omtänksamt

Kommentera

