Den andra dagen

Idag firar vi annandag och livet går fortfarande i slow motion. Vi får hit svärmor (min)på fika idag och det ska bli trevligt.

Ville mest kika in för att visa den goda lökpajen vi bjöd gästerna på på julafton. Jag tyckte att den var god, men framför allt gav den mig inspiration att testa igen med lite andra grejer på. För detta kan utvecklas. Säkert har många redan gjort detta, men det är en ny grej för mig. Och jag kommer absolut att fortsätta. Smart, snabb bjudgrej om man vill ha något gott till förrätt eller som ett lite matigare tilltugg till drinken.

Smördegspaj med karamelliserad lök

Tyvärr fick jag inte till den fina bruna färgen på löken som jag hade önskat, men det blev väldigt gott ändå.

Jag tar mig friheten att bara klistra in receptet här. Jag har hittat det i Coops Tidning, Mersmak nr 11 2016.

Efter lökpajen bjöd vi på Ernsts pepparkakor. En favorit jag har gjort förut.

Njut av den sista jultiden. Och sörj inte att julen är slut. Ty nu börjar något nytt.

Kommentera

