Näst sista dagen

Såhär precis i slutet. Jag unnar mig att säga att det här varit ett ganska dåligt år. 

Fast man kan omöjligt skylla på ett år. Det är inte året som gjort sig självt om man säger så. 

Så man fattar ju vems fel det är. 

Jag har blivit lat och förslappad. Och det ska vi nu råda bot på. Vi är lika med: jag och det nya året. 

För inte har jag väl helt och fullt ensamt ansvar för det som ska komma? Va?

Dock är jag oerhört stolt över bland annat tre saker som hänt det här året. Och det var inget som året gav mig. Jag fick göra det själv. 

Utan inbördes ordning. 

Ett. Jag tog bort min knöl i huvudet. Eller ovanpå huvudet. Inne i håret. En enkel liten operation och några stygn. Sen var det över. Ljuvligt. Jag har dragit på detta i typ 5-10 år. 

Två. Vi flyttade. Hur bra som helst. Oväntat jobbigt men så himla värt. 

Tre. Efter 30 år har jag nu slutat att färga mitt hår. Och pga grund av proffsig frissa har jag snart tagit mig igenom processen utan en enda sekund med skämsig utväxt. Så himla skönt. 

Vilka är dina höjpunkter?

Tillägg lite senare. Att blogga varje dag i december var en otroligt rolig grej. Det ska jag komma ihåg. Det är bra med regler och tvång ibland. Det här var superkul. Jag är typ nykär i min blogg och mina besökare. 

One thought on “Näst sista dagen

Kommentera

