Städtips

Ja, inte trodde man väl att det första inlägget 2017 skulle handla om städning. Men det gör det sörru. Och inte vilken städning som helst utan en av de svåraste. I alla fall tills nu.

Vi har glasdörrar i vår dusch. Eller som stänger till vår dusch. Helt klara, ingen frostning eller nått sånt. Jag tycker att de är jättefina. Men när vi bott här ett tag så såg jag plötsligt att de var helt vitfläckiga. Som att jag sprayat med vitt vatten och låtit det torka. Vita vattendroppar på hela dörrarna.

Jag överdriver lite nu, men det blir ju så mycket roligare då. Så jag fortsätter.

Jag har testat alla tänkbara medel jag hittat för att få bort fläckarna. Jag har till och med stått och gnidit dörrarna med en trasa dränkt i ättika. Där stod jag i stanken och det sved som eld på händerna efter en stund. För inte orkade jag gå ut ur badrummet, gå fram till städskåpet och hämta ett par handskar. Nej, nej.

Men så skrev jag en liten text på Instagram om mitt svåra kalkproblem. Och vad händer? Jo, som en skänk från ovan kommer det en förpackning till mig, med något för mig helt okänt. Det damp ner i brevlådan från snälla vännen Malin. TACK!

Jag gjorde som hon skrev. Dränkte en bit svamp i vatten och började sudda dörrarna.

Och det gick bort DIREKT! Jag behövde inte ens ta i.

Nu är de skinande rena hela tiden utan vita droppar från golv till tak.

Otroligt.

Jag åker inte precis förbi Gekås varje dag precis, men jag googlade lite och hittade några andra varianter. Och då såg jag att några av de här grejerna har jag sett när jag varit och handlat på ICA och sånt, men inte har jag trott att det var så otroligt bra grejer. För jag tänker att de från ICA och andra ställen är lika bra som de från Gekås?

Eller? Vet du? Har du provat?

 

2 thoughts on “Städtips

  1. Jag har ju bara trstat den från Gekås. Andra funkar säkert också, men jag hade köpt den billigaste.
    Men du, behöver du fler så lova att du hojtar för då skickar jag mer! 😘

  2. Vi har Mr. Clean Magic Eraser och den funkar så bra – magic eraser, precis som det står på paketet! i diskhon, på undersidan av kastrullar, badkaret, osv.

Kommentera

