Stjärnigt

Vi sprang på den av en slump. Och en cool ung kille i ett stånd på Kostas Julmarknad var trevlig och plockade ner den åt oss och frågade om vi även ville ha det röda bandet den hängde i. 

Den var lite, lite dyr och otroligt glas-ömtålig och vi köpte den med en känsla i magen som bara finns där när man tycker att livet leker och allt är en fest. 

Eftertanken frågade mig om den verkligen var ett smart köp eller bara ett resultat av en väldigt rolig och kall och fin kväll. 

Men nu hänger den på väggen och jag ser den varje gång jag går ut i hallen. Vilket jag gör ofta. 

Jag är glad över den. 

Och nej, det är ingen julsak. Det har vi bestämt. Dock blir bandet snart o-rött. 

2 thoughts on “Stjärnigt

Kommentera

