En hemlig sjal

Det här inlägget är hemligt. Så visa det inte för någon. För den här ska jag ge bort i present. Lite senare längre fram i år. Men nu är den redan klar. För jag har ju begär, det vet du ju.

Den här gången blev det en mörkturkos. Även om bilderna visar ljusturkos.

Garnet heter som vanligt Tilda och kommer från Svarta Fåret. Jag har använt virknål 3½ och det gick åt 6 nystan. Och mönstret finns här.

Om du har gjort din Plate of cupcakes-läxa (varför du nu skulle göra det?) så vet du att jag har gjort en petrolfärgad sjal tidigare. Jag tänkte att det var lite samma färg som den här är. Men ack så fel. Det skiljer rätt mycket…

Den nya sjalen ska ges bort som sagt. Om ett ganska långt tag. Men i mitt nya liv 2017 så gör jag saker i tid. Istället för i sista sekunden. Och det känns bra.

Nu ska jag slå in den också. Så är det också klart.

Och du, du får ha en fin lördag så länge.

Och här kommer något riktigt nördigt. Ursäkta. Eller inte. Varsågod menar jag. Ju.

 

2 thoughts on “En hemlig sjal

    • Och så himla klokt att göra saker i tid. Det är mitt motto för året. Det har gått lite sådär på korttillverkarfronten. Men det kan ju vända innan jul tänker jag.
      Kram!

Kommentera

