Afternoon tea

För en tid sen var jag och några kollegor och försåg oss med afternoon tea hos Två röda hus. (Jag vill verkligen tipsa om det stället för er som bor i eller har vägarna förbi Småland!) Jag har varit där både en och två gånger förut. Men aldrig på afternoon tea.

Jag har aldrig varit på afternoon tea över huvud taget förut. Så det var spännande.

Och en sån höjdare sen då.

Jag tror att jag låter bilderna tala för sig själva.

Allt var otroligt gott. Men godast var fördrinken ihop med snurrorna (mördeg med ost i) och de varma sconesen (ej med på bild) till vilka det serverades marmelad och färskost.

Jag gillar salta smaker bättre än söta, men allt var otroligt gott och fint. Och jag är så himla sugen på att bjuda hem vänner på afternoon tea någon gång. Det måste verkligen bli av.

Har du gjort nått sånt hemma någon gång? Eller varit på restaurang/fik och fått nått liknande?

One thought on “Afternoon tea

  1. Ååå det ser så himla gott ut!
    Jag har aldrig bjudit på det hemma, men ätit en gång ute. Tänkte att det vore en bra grej på nästa kalas 🙂

Kommentera

