Åt andra

Det är inte så ofta jag gör grejer åt andra. Eller jo, jag gör ofta sjalar och sånt åt andra, men inte så ofta på beställning. Jag blir lite nervös vid beställningar. Blir grejerna så bra som folk hoppas? Eller blir andra människor besvikna när jag levererar det de beställt?

Ja, ni fattar.

Men nu var det så att en tjej skrev till mig och frågade om jag kunde sy en liten väska till henne. Hon hade sett den här. Om det inte vore för att den jag just gjort var lite slarvig i några sömmar, så hade hon kunnat få köpa den. Men istället skärpte jag till mig och gjorde en ny. Mycket ordentligare.

Och för en liten tid sen fyllde min brevkompis nio år. Då fick hon en liten överraskningspresent av mig med posten. Det är inte lika läskigt att göra överraskningspresenter som beställningar. För vem kan bli besviken på en överraskningspresent?

Alla tygerna kommer från Panduro och mönstret till väskorna (en stor och en liten) kommer från boken Tildas Julehus av Tone Finnanger.

Armbandet är mitt eget och ingick inte i överraskningspresenten. Det är ett Pandora-armband.

One thought on “Åt andra

Kommentera

