Kaktus-panik

Du som har så gröna fingrar, nu måste du hjälpa mig!!!

Vad har hänt med min bästa och finaste kaktus? Den som jag snodde små, små skott av från en kaktus på ett hotellrum på en fin resa. 

Den, eller de, har växt så det knakat och frodats hemma hos mig. Men nu helt plötsligt har de förändrats. Det är som att bladen (?) rullar ihop sig. Den ser frisk ut, verkar varken torr eller rutten, men den rullar ihop bladen till typ rör. 

Varför?!!? Vet du det?

Blir superledsen om den dör. Just för stt jag snodde den från en kaktus på ett hotellrum. På en resa som var så fin. 

Här serveras du en dålig bild på den viktiga kaktusen. 

2 thoughts on “Kaktus-panik

  1. Jag har väl redan svarat… men jag tror vatten. För den är ju lite som en fetblad där du märker på bladen när dom gör så att vattnet inuti liksom är slut.

  2. Jag kan också varna för att jag hade en sån där kaktus (tror jag) och att den liksom sköt iväg i längd för oss. Det blev liksom mer som stjälkar med blad på, inte alls lika fint. Men ev går det att ta sticklingar igen då.

Kommentera

