Kan vi komma överens om en sak?

Kan vi inte bara bestämma att vi slutar med två saker? Två uttryck? Som inte är roliga längre. Och kanske egentligen aldrig någonsin varit det heller. 

Jag har sagt det. Både en och två gånger. Båda sägningarna. Ursäkta. 

Men nu slutar vi va?

Det första är:

”Det finns inte på kartan”

Ja, du vet ju vad det betyder. Att det aldrig kommer att hända. Aldrig har hänt. Är omöjligt. 

Men nu säger vi inte så mer va? På grund av töntigt och gammalt. 

Det andra är:

”Har du inte tagit din medicin idag?”

Ja, som i att man är lite för glad, lite för tokig, lite för arg, lite för mycket. 

Den sägningen är inte okej. Har aldrig varit och kommer aldrig att vara. På grund av idiotisk. 

Är du med mig? Slutar vi nu?

Har du något du vill att vi slutar med? 

2 thoughts on “Kan vi komma överens om en sak?

  1. Den första trillar jag dit på ska erkännas. Här och där, då och då. Ska försöka sluta.
    Den andra skulle aldrig falla mig in. Så den kan jag skriva under på nu.

    Ha en fin påsk!
    Kram

  2. Detta ständiga påpekande, (mestadelas i sociala medier med tillhörande glassig eller urful bild), att saker och ting ”levererar”, semesterorter, köpcentrum, restauranger, artister mm. Sluta nu!

Kommentera

