En helg i Göteborg

För några helger sen var vi i Göteborg och hälsade på våra vänner Bullerbybarnen. De där barnen som jag har berätta om förut.

Vi lyckades pricka in en lördag då solen stod högt på himlen och det var uteserveringsläge i Götet. Trots att det var slutet av mars bara.

Vi anlände till vännerna på förmiddagen, fick oss lite till livs och drog sen in till stan. Vi var hungriga och törstiga och styrde kosan mot ett smörrebröds-ställe som jag varken hört talas om eller besökt förut. Men det var väldigt trevligt och väldigt gott.

Stället heter Oscar och den lille och blev ett favoritställe på en gång.

Jag åt två bröd. Ett med lax och ett med kyckling. Och de var vansinnigt goda båda två.

Efter maten och snapsen tog vi en promenad på stan. Genom Haga. Som var strålande härligt i det fina vädret.

På kvällen fick vi så mycket gott att äta hemma hos vännerna att jag nästan höll på att dra till mig själv av ren och skär avund. Och vi satt vid matbordet i timmar och åt och drack och skrattade och höll Earth hour.

Och som vanligt sov vi sen väldigt gott i ett av våra favorithemmahotellrum. Ja som ägs privat av våra vänner. Och inte går att boka för andra än av oss. Eller ja, och andra de känner. Men mest av oss. Vill jag tro.

Tack snälla Bullerbybarn för en mycket trevlig, kul och smarrig helg hos er.

One thought on “En helg i Göteborg

Kommentera

