Osponsrat inlägg

Jag visste att det skulle gå såhär. Att det skulle spåra ur. 

Jag är så förbenat trött på all reklam. Och eftersom vi inte tittar på TV-reklam längre måste man ju hitta på nya grepp. 

Nu för tiden ser jag den mesta reklamen när jag surfar i mobilen. Den finns bland favoriterna på Insta och i favoritbloggarna. Och det gör mig så trött. För det är så genomskinligt. Ena dagen är detta schampot det bästa och mest magiska och nästa veckan är gör ett helt annat schampo håret magiskt. 

Börjar ett inlägg med orden ”sponsrat inlägg” läser jag det inte alls. Jag stänger ner. 

Jag är så less på mirakelkrämer och hårborttagningsmedel. Jag vill läsa om livet. Om funderingar. Om känslor. 

Vill jag läsa om en mascara söker jag upp info om den. Jag vill inte tvingas på ett tips om ögonskugga mitt i ett inlägg om inlagd sill. Om det stinker sponsring lång väg.

Det känns inte trovärdigt. 

Jag förstår att man vill tjäna pengar på sin blogg. Och på sitt Insta-konto. För det är ett jobb som vilket som helst. Men jag vill inte vara där. Jag är mätt. Och jag tror inte på det. Allt är så bra. Allt är så perfekt. De testade produkterna är helt felfria. 

Nja. Jag tror inte det. Och jag vill inte ha det längre. 

Jag föredrar små annonser i sidan eller mellan. Men inte de invävda. Som man knappt ska märka. 

Hallå, vi märker dem. 

Och nu är jag trött på dem. 

Nu är det jag som rensar bland de jag följer på Insta. 

One thought on “Osponsrat inlägg

  1. Ja rensa lite är bra. Det blir ju bara mer och mer reklam och det är så tröttsamt. Har ingen aning om vad som är en ärlig grej eller vad som är ”jag säger vad som helst för pengar”.

Kommentera

