IQ fiskpinne liksom

Igår sydde jag en tunika. Eller klänning. Eller tunika. Eller klänning. 

Den blev ganska bra. Det vill jag ändå unna mig att säga. 

Men det hör inte hit. Det var inte det jag skulle berätta. 

Utan sen, när den var klar, då skulle jag srtyka den. Jag stod och undrade lite hur varmt jag skulle våga ha strykjärnet. 

Och det är här jag kommer på mig själv att göra detta oerhört smarta. Som fick mig att damma av det gamla uttrycket från 1986. ”IQ fiskpinne”. 

Jag kom nämligen på mig sjölv att stå och leta efter tvättlappen i min nyss hemsydda klänning. 

Oerhört begåvat.  

Men kanske en komplimang till mig själv. Att den här blev så bra att jag själv tror att den är köpt. 

3 thoughts on “IQ fiskpinne liksom

  1. hahaha
    Jag brukar säga IQ fiskmås, men tycker så synd om de stackars fåglarna så jag ångrar mig alltid efteråt. 😛

Kommentera

