Semester hörru

Ja. Semme. 2017. Den är fin. Den känns annorlunda. Jag vet inte varför. Men den känns bättre. På nått sätt. 

Kanske för att den pågår just nu. Den är inte över och den är inte om en månad. Den är nu. 

Var just och tränade. På ett slags gym. Och åter igen blev jag matt i omklädningsrummet. Mattare där än på löpbandet. 

För jag orkar inte höra babblande damer som tävlar om vem som är bäst. Eller sämst. Och hur de försvarar sig och skyller ifrån. 

Varför inte hälsa med frasen ”Hej! Vad roligt att se dig, hur mår du?”. Istället för ”Hej! Oj, oj… du vet jag har inte hunnit vara här på länge nu… det är så mycket annat. Jag har tränat så dåligt på sista tiden. Jag har inte orkat…” 

Och så ska mottagaren peppa. ”Men du gör ju så mycket annat. Klipper gräs och sånt!”

Ja. För hela tiden måste man prestera. Och ursäkta. Det räcker inte att man är och tränar här och nu. Man ska också ursäkta alla gånger man inte var var där. 

Lägg av. 

Prata om nått annat. 

Sluta tävla. 

Sluta ursäkta dig. 

Det är bra som det är. 

Du är här nu. 

Det är bra. 

3 thoughts on “Semester hörru

  1. Skönt med semme! Min är inom räckhåll och det känns ju bra såklart!

    Visst borde vi alla sluta jämföra oss med andra. Tänk om alla jämförde med sig själva istället. Om alla var lite mer nöjda och hade en känsla av att man duger. Sen tänker på jag ”everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always.” Det är lätt att glömma. Lätt att bara se yta och den bild som kanske visas upp här o var. Glömma verkligheten.
    Ha en fortsatt fin semme!
    Stor kram!

  2. Åh, gillade detta inlägg massor! Du är klok, du. Läser ofta din blogg och har inte lämnat en kommentar men nu var det dags.
    Tack för att du skriver!
    Ha en go och avkopplande semme!
    Hälsningar från Tina i Södra Sandby

Kommentera

