Grönt skryt

Det går inte att låta bli. Jag måste skryta om detta nu.

För två år sen snodde jag hem små skott i en kaffemugg. Nu håller de på att ta över hemmet.

Aldrig någonsin har något jag vårdat mått så bra.

Kakburken beror på att de krukor jag tittade på i en affär var svindyra och asfula. Så jag tog en kakburk.

Den glasiga vasen var full av kaktus så jag fick hälla ut den och dela upp den. Nu tänker jag att glasvasen snart är full igen. Men det kanske är att ha hybris.

One thought on “Grönt skryt

Kommentera

