Regler som passar mig

Igår tänkte jag att det är lite trist ändå. Att jag inte kan några som helst sportregler. 

Jag kan mål. 

Och slutsignal. 

Men jag vet inget om icing, par, offside och bicykleta. 

Jag försöker lära mig ibland. Särskilt hockey. Men det går liksom inte. 

Ibland har jag trott att jag kanske faktiskt är lite dum i huvudet. 

Men så igår. När jag såg på ett avsnitt med Sommar med Ernst. Och han gjorde pasta och en krona av gräs. Då kände jag att jag fattade precis allt. Jag har sån koll på detta med hur man låser fast grässtråna mot ringen och jag vet precis hur man gör en lampa av papper. Det där kan jag sen barnsben. 

Och jag tror faktiskt, om jag får skryta lite, att det är mycket svårare att lära sig kramsbindarreglerna än att fatta vad en offside är. 

Så jag är inte lite dum i huvudet. Jag är hur jäkla smart som helst. 

Ser fram emot OS i pyssel. 

För det kommer va?

Kommentera

