Att ge bort en peng

Vi skulle på kalas. Och festföremålet hade önskat sig en peng. För hon vill köpa en ny resväska.

Klart att tjejen skulle få en peng då!

Det kan vara, tycker jag, lite tråkigt att få en peng i ett kuvert bara. Särskilt om man fyller 50 år och förtjänar att bli extra firad.

Så jag googlade över sätt att ge bort pengar. Och hittade passande nog en bild på en resväska gjord av en tändsticksask.

Av en ask som jag köpte i affären för typ några kronor, och sånt jag hade hemma (brunt papper, en papperskasse från en butik, limstift, ritpapper och pennor) gjorde jag den här väskan. Och hade hur kul som helst under tiden.

I asken ligger pengen. Och på lappen som hänger från handtaget har jag på ena sidan skrivit grattis och på den andra sidan skrivit vilka presenten var ifrån.

Jag tycker i vanliga fall att det är tråkigt att ge bort pengar, men på det här viset blev det hur kul som helst!

(Men önskar man sig pengar ska man förstås få det, men det är inte så kul att ge bort. Tycker jag.)

Om jag hade haft tillgång till en skrivare hade mina klistermärken på väskan blivit mer perfekta. Men detta blev roligare. Perfekt för att det var kul, men verkligen inte perfekt konstnärsmässigt. Men ändå. Kul. Och kul är väl perfekt va?

2 thoughts on “Att ge bort en peng

  1. Jag skulle säga att det är en helt perfekt present det här! Så rolig idé! Heja dig! Mer pyssel åt folket!

Kommentera

