Butik Botanik

Min svägerska tipsade mig för en tid sen om en butik som skulle öppna i dagarna och i krokarna. Hon undrade om vi inte kunde åka dit.

ATT vi kunde.

I lördags, när det varit öppet ett tag, skaffade vi fram en chaufför (vi kan båda köra själva men en chaufför ville vi ha) och packade in oss i baksätet och åkte dit.

Till Butik Botanik. I Mjölarp, Flisby.

Alltså. Jag hade fått för mig att det var mest blommor i butiken. Men ack så fel jag hade. Det var fullt med blommor men också väldigt mycket annat skitsnyggt. Jag hade lätt kunnat ta med mig allt som fanns i butiken hem. (Ja, inte kunderna då kanske!)

Kolla så får du se. En gammal ladugård som är ombyggd till detta fantastiska.

Det blir inte bättre än såhär.

En sanslöst trevlig grej var att de hade en lite café-del med självservering. Mysigt. Vi fikade inte, men det gör vi nog en annan gång när det inte regnar. Väldigt mysigt att sitta ute.

Vi kommer verkligen att åka hit så ofta vi har anledning. Perfekt ställe att åka till när man ska köpa en present, eller behöver ge sig själv en fin sak.

Vi kommer att åka dit väldigt snart och köpa ett överkast som vi blev sugna på. Vi visste inte vilken färg vi skulle välja så vi köpte inget nu. Men snart är det dags. Nu vet vi.

Fantastisk butik. Åk dit vettja.

One thought on “Butik Botanik

Kommentera

