Lavendel

Jag har ju inte visat min nyaste sjal. Den jag köpte när jag frågade i affären vilken färg de tyckte att jag skulle köpa. den blev hur fin som helst och det var en fröjd att virka i den här färgen. Men min färg är det inte.

Där hade de fel.

Eller så hade de rätt. Och jag har fel.

Så kan det också vara.

Garnet har du här. Mönstret är gratis här. Jag har använt virknål 3½ och det går åt 6 nystan till en sjal.

De här färgerna har jag gjort sjalar i tidigare. Det lär bli fler.

 

Kommentera

