Kränkt

Lämnade in bilen på service för en timme sen. I två timmar innan inlämningen övade jag på vårt registreringsnummer. Jag vill påstå att jag kunde det när jag gick in genom entrén med min bilnyckel med nyckelringen med Forever Friends-björnen på. 

Jag vägrade förnedra mig själv på det sättet som jag gjort så många gånger förut. Genom att få gå ut och kolla vilket regnummer jag har. 

Men vad händer? Jo, killen som tar emot nyckeln frågar inte. Han bara tittar på sin skärm och säger att bilen är klar vid 12 och så skriver han mitt regnummer på en lapp. 

Åh vad jag önskade att han skulle skriva fel så att jag fick rätta honom. 

Hallå där, det ska vara ett L. Inte ett P som du skrivit. 

Men han skrev så rätt så. 

Och jag känner mig så kränkt. 

Vad trodde han liksom? Att jag inte kunde det eller?

Nu har jag glömt det igen. Men jag kunde det då. Jag lovar. På hedersord. 

Fast nu är det borta. Igen. Jag har nog ett ovanligt svårt regnummer. Omöjligt att komma ihåg. 

One thought on “Kränkt

  1. Haha! Otur!
    Sist sa jag fel siffra och det höll på att bli väldigt tokigt. Men jag reagerade när det var fel efternamn i alla fall. Men verkstadsmänniskan sa att han lätt hör fel så det var ju en fin räddning.

Kommentera

