Vad har jag köpt för nått?

Jag skrev ju det. För en tid sen. Att jag hittat en så fin kimono. På Lindex. Jag såg den i en tidning. Och sa att en sån måste jag köpa direkt.

Så det gjorde jag. Nätköpte alltså. Och när den kom hem var den för stor. Så i dag var jag och bytte den i en riktig butik.

I butiken hade de hängt dem bland underkläderna.

Bland underkläderna.

Jag frågade en expedit om det är underkläder. Om det är en negligé jag köpt. ”Nä…” sa hon. ”Det kan man ju göra som man vill… vi kan ha hängt den fel.”.

Jag sa att jag sett den i en tidning. Som ett icke underklädes-plagg.

Expediten sa igen att man gör som man vill. Jag höll med. Skrattade lite och gjorde mig lite lustig.

Men ja, tjena. Kolla vad det stod på kvittot som jag fick.

Det är alltså inte ens en negligé jag ska gå omkring med ihop med svarta jeans och ett linne. Det är en badrock.

Najs.

Men vem bryr sig. Jag kommer att ha den som en kimono. För det står det på hemsidan att det är.

Och vem bryr sig över huvud taget.

Jag är skitglad för min badrock. Den är asfin.

Svarta jeans, svart linne och badrock blir hur fint som helst. Jag kommer verkligen att förgylla varenda fest jag tar med den på.

3 thoughts on “Vad har jag köpt för nått?

  1. Haha, förlåt, men det var ju fantastiskt roligt det här!
    Men jag håller med. Ovanligt snygg badrock och den ser ut att passa finfint med jeans.

Kommentera

