Estrella

För länge sen köpte jag en massa grått garn för att jag skulle virka en sjal. Men garnet visade sig vara superjobbigt att virka i. Det är väldigt fint, men det är liksom inte så tvinnat. Så risken är stor att (läs: jag blir galen för att detta händer hela tiden) garnet delar sig och att man bara får med sig halva garnet genom öglan. Jobbigt.

Matilda från Svarta Fåret. Den här färgen heter 08.

Så garnet har legat där i flera år tror jag och jag har försökt att komma på vad jag ska göra med det. En väska kanske, en grytlapp, en duk… ja, sådär har jag funderat. Och även påbörjat och repat upp.

Men så hittade jag en så ursöt docka. Estrella. Från Polaripop. (Instagram: @polaripop) Och jag blev genast tvungen att testa att virka en enfärgad docka. I det jobbiga gråa garnet. Det jobbiga gråa, fina garnet. Jag köpte mönstret hos Etsy.

Och när hon blev färdig blev jag överlycklig över hur fin hon blev. Att göra henne enfärgad var nog min bästa idé. Även om jag inte kom på idén själv för jag såg den enfärgad hos Polaripop. Men där i ljus pastell.

Såhär blev min Estrella. Jag tycker att hon är asfin!

One thought on “Estrella

Kommentera

