Gå bort-tårta

Det är ju ingen hemlighet att jag älskar att spritsa. Jag är egentligen mer förtjust i räkmackor än tårta, men eftersom jag är en spritsaholic älskar jag att baka tårta.

Jag skulle på kalas igår. Och frågade om jag fick ta med tårta. Det fick jag. Man får nästan alltid det om man frågar. Så jag bakade en. Och tog med mig.

Till tårtbotten använde jag det här receptet. Som jag provat förut och som funkar hur bra som helst. Inuti tårtan är det ett lager med vaniljkräm och ett lager med blåbärssylt. Och ovanpå vräkte jag på strössel och geléhjärtan.

Det blev väldigt bra. Och fint.

Kommentera

