Prinsessan Leia

I fredags kväll blev jag rastlös framför TVn. Kände att jag var tvungen att virka nått. Ja, så kan man känna ibland. Inget konstigt med det.

Och trots att jag inte sett en enda minut av någon Star Wars-film så fick jag för mig att virka Prinsessan Leia. Jag tycker att hon blev vansinnigt söt. Även fast mina ögon jag hade var mycket mindre än de man ska ha egentligen. Enligt mönstret.

Hon var väldigt enkel att göra och det gick snabbt. Några få delar bara. Lagom för en fredagskväll.

Jag tror inte att jag kommer att virka fler figurer ur serien. Men vem vet. Kanske blir det rastlöst nästa fredag igen. Och då kanske jag får för mig att virka… roboten. Vad den nu heter. Fast å andra sidan vet jag (på grund av att Tomten läcker information) att min bok är på väg, så det blir kanske lite virkade insekter ett tag framöver.

Mönstret kommer från justasimplestitch och Leia är virkad av restgarner, Tilda från Svarta Fåret.

Kommentera

