Torsdagar. Det nya svarta.

Att jag gillar fredagar har nog inte undgått någon. Jag tycker nästan bättre om fredagar än om lördagar. För jag gillar att ha allt framför mig. Jag gillar när saker är orörda. Oöppnade.

En fin chokladask mister halva sitt skimmer om man öppnar locket och tar en pralin. Även om man tar den första av tusen.

Ett par nya skor är lite förstörda så fort man gått några steg och det där vecket bildats ovanpå foten.

Av dessa anledningar gillar jag torsdagar mer och mer. För när det är torsdag kväll har vi inte ens tallat lite på fredagen.

Behöver jag säga att jag gillar adventerna bättre än själva julen? För exakt vad är det som är mysigt med annandag jul? Då är ju allt slut. Som en stor och eländig söndag.

På tal om jul så har jag ju haft Bodyshops julkalender två år i rad. Och lovade mig själv dyrt och heligt att bjuda mig själv på den varje år. Tills döden skiljer oss åt. Men inte ens jag är tydligen sämre än att jag kan ändra mig. I år har jag nästan noll intresse av en sån. Känner inte ens ett litet, litet, pyttelitet habegär. Någonstans.

Men jag kände stor lycka i morse när jag upptäckte att det kryllar av youtube-klipp (Filmer? Inlägg? Vad heter det?) där folk öppnar alla dessa kalendrar i förväg. I morse såg jag hela Bodyshops stora kalender öppnas. Och delar av Rituals. Deras kalender är förresten en stor pappersgran där man hänger upp alla luckorna i form av klappar. Kolla in den på nätet får du se. Man dånar en aning.

Men fortfarande noll intresse. Kicken att se andra öppna är tillräckligt kickigt för mig.

Jag har allt jag behöver och vill varken betala för, eller fylla hyllorna med, saker jag inte använder.

Så präktigt och korrekt av mig.

Nu ska jag se GoKväll och sen ska jag njuta av Timjan, tupp och tårta.

Och av att helgen är nära men fortfarande helt intakt. Vi har inte ens tallat en sekund av den än.

Och så har jag tagit fram höstgänget. Och drömmer om ett större gäng. Höstgängets alla kompisar. För det finns ett julgäng och ett vårgäng och ett Halloweengäng och allting. Ljuvliga är de.

Precis som mina besökare här på bloggen.

Höstgänget kommer här ifrån.

2 tankar på “Torsdagar. Det nya svarta.

  1. Åå höstgänget! 😍 Så fina!

    Fredagar, jag håller med. Så bra. Torsdagar, där är jag inte riktigt med dig.

    Med alla kalendrar eller boxar av olika slag som kommer varje månad tänker jag bara att det absolut kan finnas guldkorn. Men att det främst är saker jag inte behöver eller kommer att använda.

    Jag tänker att jag till advent kan ge mig själv fyra bra saker istället. Kanske favorithandkrämen som jag är lite för snål för att köpa annars, en go halsduk, nya örhängen och ett fint nagellack. Så blir det saker jag använder och behöver. Inte 20 överblivna saker jag aldrig hade valt när 4 är bra.

    Ha en fin lördag!
    Kram

Lämna en kommentar