Ljuskoppspyssel

Jag har en faslig massa stearinljus i ett skåp hemma. Långa ljus. De köpte jag en gång när IKEA hade super-rea. Tyvärr rinner ljusen en del och jag vet inget tråkigare än att skrapa stearin från bord och ljusstakar.

Jag har provat en massa olika varianter. Smälta ner ljusen och hälla i burkar, ställa ljusen i sand och så vidare… Men nu vill jag bara kunna tända dem. Som de är.

Så. Igår. Då köpte jag tre koppar på Lagerhaus. 15 spänn styck. I dessa limmade jag fast ljuskoppar.

Det kan fortfarande rinna stearin, men då rinner det ner i kopparna. Inte på bordet. Inte på någon snirklig ljusstake där det tar en timme att peta bort stearinet.

Jag är nöjd.

Om jag hade vetat var min limpistol tagit vägen hade jag hellre använt den än lim. Men hittar man inte får man ta något annat. Så är det ju.

8 tankar på “Ljuskoppspyssel

  1. Hej!!

    Vi gillade dina fina ljusstakar/koppar/skålar 😉 så mycket att vi tipsade om ditt fina pyssel hos oss på Fiffiga Systrar. Kika in hos oss och se dina fina kreationer på vår blogg. Bra jobbat! Och! Varmt välkommen in till oss!

    Ha en fin dag!

    Kram Elin och Emelie

Lämna en kommentar