Saker jag gillar i mitt hem #8

Jag fick hyllremsor i present för ett tag sen. Jag tyckte att de som köpt dem sa att de var köpta hos bluebox.se. Men jag kan ha hört fel.

Sanslöst fint.

Bilden föreställer vår kryddhylla ovanför spisen. Sakerna på hyllorna har jag fått i present. Blir Du supersugen på något kan jag berätta var det kommer ifrån. Några bakelser och prinsessor från Unik Kollektion och en blå superfin cupcake i present från Stephanie. Glasunderläggen i knallrosa kommer från Koziol, äggen högst upp (som bara syns till hälften) är från Cult Design. De blå glasen heter Mine Tumbler och kommer från Kosta Boda. Högst upp till höger en ljusgul plåtburk som det funnits fudge i för många år sen. Köpt i Karlskrona.

Inte mycket kryddor i den kryddhyllan inte.

🙂

7 tankar på “Saker jag gillar i mitt hem #8

  1. Görfint. Inte nån gammal dammig kryddhylla med torkad Aromat där inte. Fränt.
    Jag önskar jag en dag hittar en present som får stå där.

  2. Om den passar : då vill jag se en ny bild på kryddhyllan efter semester. Jag tror jag hittat en sak som kan stå där 😀 (lycklig som en unge)

    Men du. Steker ni nån annastans ?? Eller har du ett plexiglas som du spikat för… blir det inte matfett på dina fina saker ? Här i moderna Norrland har vi fläktkåpa 🙂 Fast då får man ha fina saker annorstädes.

    Varför skrev jag annorstädes. Nu tror folk att jag är 78 år.

  3. Du har säkert en superfiffig och smart lösning på var du har dina kryddor? Hos mig stod de länge och blev sådär äckligt feta av det jag stekte på spisen, till jag pulade in dem i ett skåp – ja, jag torkade såklart bort fettäcklet först –

    Nu syns de inte, men liksom, hur fint är det på en skala att ha Santa Marias vitpeppar, spiskummin etc till allmän beskådan?

Lämna en kommentar