Nyttig drink

Fick tips av en kompis via Instagram, om en dryck man kan blanda till. Den ska hjälpa mot svullna sommarkroppar, svullna fötter och händer, spända magar och den ska hjälpa till med matsmältning och allt möjligt fint. En riktigt krutdryck.

Jag var förstås tvungen att testa.

½-1 msk gurkmeja
½-1 msk ingefära
½-1 msk cayennepeppar
5 msk citron
1 liter kokt avsvalnat vatten

 

Blanda och drick.

Heter visst Magical De-Bloat…

Jag frågade hur mycket man ska dricka. En liter om dagen eller? Men jag kan säga att detta är så starkt så att man får i sig det man får i sig och det får vara bra helt enkelt. Det är absolut inte äckligt, men väldigt starkt.

Om det funkar? Ja, nog funkade det på mig. Jag drack 2,5 dl per dag i två dagar. Mer kunde jag inte få i mig. Men det satte fart på kroppen. Det kan jag lova. Mådde jättebra.

Man kan läsa ett recept på Magical De-Bloat här. Där står det dock ½-1 msk av vardera och ½-1 tsk cayennepeppar till en liter vatten. Förklarar kanske varför mitt blev så starkt. Men vad gör det. Det funkade ju.

2 thoughts on “Nyttig drink

  1. Just det ja. Nu har jag läste receptet igen. Så det ska vara ½-1TSK cayennepeppar. De andra ska vara msk. Blir ju bara marginellt mindre starkt, men ändå. 🙂

  2. Ping: Sommaren | Sweet dreams

Kommentera

