En sjal är född

En fin sjal finns lite här och var på nätet. I två varianter. En med dödskallar och en med spindlar. Jag blev sugen på att prova. Dels för att de är fina och dels för att jag blev sugen på att virka något användbart.

Jag använde mig av Tilda-garn och följde Kungen & Majkis superbraiga mönster. I början fick jag räkna och trixa hela tiden men efter några varv med skallarna så lär man sig. Ja, man kan säga att jag fick rus-ånga och allt gick så bra så att jag glömde sluta. Så min sjal är större än vad mönstret visar. Men vad gör det?

Fantastiskt kul var det att göra den här sjalen. Jag kommer förmodligen att göra fler. En bra present kanske till någon som fyller år eller behöver lite uppmuntran.

Det behövs 4 nystan Tilda-garn. Men till min sjal gick det åt 5 eftersom jag gjorde min större. Jag hade garn så det räckte. Som tur var.

Tack snälla Kungen & Majkis för ett superbra mönster!

1 tanke på “En sjal är född

Lämna en kommentar