Måndagsfika

Igår kände jag mig deprimerad. Kraftigt. Kände att jag tappat hoppet, lusten. Allt.

Satt i en fåtölj nästan hela dagen och kollade på Gift vid första ögonkastet och undrade om livsgnistan förevigt var borta. Hade sålt smöret. Och tappat stålarna.

Men nu. Måndag kväll. Känns allt bättre.

Det hemska tandläkarbesöket i dag 13.50 är avklarat. Man tycker att det borde blir enklare och enklare att gå dit. Att jag borde vänja mig. Att jag sprungit dit titt som tätt en längre period nu och att det borde ha satt spår. Det har satt spår. Men dåliga sådana. Allt känns bara värre. Det blir värre och värre. Istället för bättre.

Men nu är dagens besök avklarat. Nu måste jag vänta, sa tandläkaren. Och se om det blir bättre.

Det började med ilningar i en tand, gick över till rotfyllning och spårade sen ur totalt.

Blir yr i huvudet och tycker synd om mig själv.

Men Gift vid första ögonkastet har varit spännande och otroligt kul. Vilket härligt program! Och här kan läsa Berts Betraktelser.

Ja. Och så har jag virkat fler underlägg. Inte för att jag behöver. Utan bara för att jag kan. Och för att jag försökt att virka ett underlägg på under 12 minuter. Det går inte. Men det skaaa gå.

Och häromdagen åt vi ägg. Vräkte i oss. Enorma mängder. Eller i alla fall några var. Otroligt söta. Fina vaktlar har värpt dessa.


Jag har även nästan haft ihjäl min blomma genom att vattna den för kung och fosterland. Men sen kom jag på att jag kunde hälla av vattnet och sen kunde jag slappna av igen. Då gick livskrisen över en stund.

Man har sagt mig att man tror att det är en orange stjärnlök. Joråsatte.

Sen har man frågat mig om huruvida jag har slutat prenumerera på Glossybox. Nä, det har jag inte. Och jag har, som jag brukar säga, svårt att tro att jag någonsin kommer att sluta göra det. Men jag har inte längre någon lust att visa upp alla lådor och länka hit och dit. Men för den nyfikne…

Det var december och januari det. En riktig höjdare i lådan är vitlökslacket. Superbra för sköra naglar. Använder hela tiden! Superblanka och hårda naglar!


Ja och i helgen var det bröllop. Eilert gifte sig med exet. Fantastiskt.

Men nu mina vänner, nu ska jag dricka en kopp kaffe och lägga upp fötterna en stund. Senare i kväll ska vi se på Jordskott.

Allt blir bra.

One thought on “Måndagsfika

  1. Underläggen. Mitt mål är att snart klara ett på 12 timmar 😉 Vilken vecka som helst tänker jag.

    Och jag blir så vansinnigt nyfiken på vitlökslacket! Men luktar det? Har ungefär fem frågor till. Men jag besparar dig.
    Kram!

Kommentera

