Det börjar lukta semester

Det känns att det börjar närma sig. Semester. Att den är här om en inte allt för lång tid.

Och det känns ljuvligt.

Vi har velat fram och tillbaka och funderat och forskat, men nu är nog semestern så planerad som den får lov att bli. Den får inte bli för planerad. Det måste finnas tid till spontana utflykter och oplanerade sovmorgnar.

Vad har du för planer?

Vi har dock en massa roliga saker som väntar innan det blir semme och vi har avverkat en del kul grejer de senaste dagarna som jag vill berätta om.

Bland annat så hade vi fint besök på Valborgsmässoafton. Fina familjen som vi firade julafton hos var här och firade att våren är här. Vi bjöd på snacks (med världens bästa dip) till fördrinken och till varmrätt bjöd vi på kyckling i currysås med klyftpotatis. Till efterätt åt vi chokladmousse med bär och vispad grädde.

En otroligt trevlig kväll. Och så passade jag på att lära ut mitt bästa partytrick. Hur man viker en bh av sin servett. Det är ju ändå sånt man måste kunna i livet.

Jag känner starkt att jag måste ta mitt ansvar och lära ut såna här viktiga saker.

Vi spelade en väldig massa ABBA den kvällen och det gläder mig att ingen av de som valde dessa låtar är födda på 1900-talet. Det finns hopp för ungdomen. Låt ABBAs låtar spelas i all evighet. Amen.

Och så bjöd jag på mitt finaste toapapper. Fast det vek vi ingen bh av. Tyvärr.

Och så har jag sett vad som händer om man slutar vattna. Men blomman förlät mig och kryade på sig. Tur. Annars hade jag fått ett bryt.

Igår hade vi den stora äran att få gå på 30-års kalas. Tänk att det finns så unga människor. Vi bjöds på mat, tipspromenad (gissa vem som vann silver-pris!) och tårta och massa, massa med asgarv. Jag skrattade så att jag fick huvudvärk. Men det är ju inget man klagar över.

Maten var sanslöst god och sällskapet väldigt trevligt.

Vid mitt bord hade vi det dock lite jobbigt. Jag hade ju min skratt-huvudvärk och en annan hade svårt att äta eftersom foten hela tiden var i vägen. Hur jobbigt och svårt som helst.


Andra saker jag kan berätta är att jag är så otroligt nöjd över inköpet jag gjorde på Heathrow. Du vet, jag gick ju fram till en häftig tjej och sa att hon skulle plocka fram ett puder och ett läppstift som passade mig. Och mer rätt kunde det inte bli. Man ska fråga om hjälp, det ska man. Så himla smart.

Fast fotot på läppstiftet blev ju misslyckat. Går ju inte att läsa…

Studio Fix Powder Plus Foundation, färg NW25 (perfekt färg för mig!!!)
Eyeshadow, färg Greensmoke (den här valde jag själv)
Läppstift, färg Creme in your coffee (älskar det!!!)

Ja, som sagt. Fråga om hjälp. Det blir dagens tips från mig till dig.

Avslutar det här oerhört intressanta och givande inlägget med en bild på de fina rosorna vi fick av Valborgs-gästerna. Otroligt fina färger.

Tack till er som kom till oss den här helgen och tack även till er som vi fick komma till.

En väldigt fin Valborgshelg är till ända och jag är nöjd och tacksam. Ser nu fram emot nästa helg. Då vi får ohyggligt trevligt och fint besök igen.

2 thoughts on “Det börjar lukta semester

  1. VAckra blommor och maten ser ju smarrig ut. Skrattade högt om din bordsgranne som hade problem med foten 😉
    Klokt att be om hjälp. Det finns ju experter liksom.
    Kram!

    • Jag glömde ju det viktigaste. Semester!!! Jag har längtat ungefär sen i september…
      Det blir en kort smålandssväng och sen blir det förhoppningvis en lite längre dalarnasväng. Sedan tror jag det blir mest hemma och havet. Bara vara. Dricka kaffe när jag vill, inte för att jag har fem minuter på mig innan nästa möte. Ungefär så är mina krav.
      Kramar

Kommentera

